Sunday, November 09, 2008

توکيو- کاسه کريستال مربوط به دوره ساسانيان

کاسه کريستال دوره ساسانيان در گنجينه موزه شوسوئين به نمايش گذاشته شد
به گزارش ايرنا، دکتر "سيدعباس عراقچي" سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن و "سيدمحمد آيت اللهي" مسئول فرهنگي سفارت ايران در توکيو روز جمعه از گنجينه موزه شوسوئين در شهر نارا بازديد کردند.

گنجينه موزه شوسوئين که 9 هزار اثر باستاني و تاريخي از جمله آثار تاريخي ايراني را دربر مي گيرد سالي يکبار و تحت نظارت آژانس امپراتوري ژاپن براي بازديد عموم گشوده مي شود و هر سال تعداد محدودي از اين آثار به نمايش گذاشته مي شود.
در نمايشگاه امسال گنجينه موزه شوسوئين که در موزه ملي نارا به نمايش گذاشته شده است 69 اثر از جمله کاسه کريستال ايراني متعلق به دوره ساساني که از طريق جاده ابريشم به دربار امپراتوري ژاپن در نارا به عنوان پايتخت قديمي اين کشور راه يافته است .
اين اثر ارزشمند و نفيس ترين اثر در ميان اشيائ شوسوئين محسوب مي شود که در سال جاري به نمايش گذاشته شده است.
به گفته آيت اللهي مسئول فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن، امپراتور ژاپن "آکي هيتو" به همراه همسرش نيز امسال براي اولين بار از آثار گنجينه موزه شوسوئين در نمايشگاه موزه ملي نارا بازديد کردند که اين کاسه کريستال ايراني برايشان بسيار جالب توجه بوده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن پيش از بازديد از آثار ارزشمند گنجينه موزه شوسوئين با آقاي "کنيچي يوياما" رييس موزه ملي نارا ديدار و گفت و گو کرد.
عراقچي و يوياما در اين ديدار بر همکاري و تبادلات فرهنگي ميان موزه هاي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن تاکيد کردند.
دوطرف در اين ديدار همچنين راههاي گسترش روابط فرهنگي بين موزه هاي ايران و ژاپن را مورد بررسي قرار دادند.
عراقچي در اين ديدار تابلويي که يک نسخه از نقشه قديمي جمهوري اسلامي ايران بود را به رييس موزه ملي نارا اهدا کرد.
در حاشيه آثار به نمايش درآمده گنجينه موزه شوسوئين نمايشگاهي از عکسهاي گروه روزنامه يوميوري ژاپن در ديدار از مراکز باستاني و تاريخي ايران به نمايش گذاشته شد.
نايتو به عنوان مسوول گروه اعزامي به ايران براي تهيه سلسله گزارشهاي ويژه معرفي تاريخ و تمدن کشورمان از مراکز باستاني و تاريخي شهرهايي نظير شيراز و اصفهان به اين شهرها سفر کرده بود.
آثار ارايه شده از سوي اين هنرمند ژاپني در حاشيه گنجينه موزه شوسوئين مورد توجه بسياري از بازديد کنندگان قرار گرفت

مطلب را به بالاترین بفرستید

2 comments:

Unknown said...

salam
man behnam hastam

chera chand vaghte dar dastres nistid?

lotfan ba man tamas begirid

Unknown said...

lotfan ba man tamas begirid