به گزارش خبرگزاری ایسنا، «هیدتوشی ایشیزاوا» در بازدید از واحدهای صنعتی خراسان رضوی و بزرگترین واحد فرآوری و بستهبندی بهداشتی زعفران در شهرک صنعتی توس با ابراز خرسندی از پیشرفتهای صنعتی استان، بخش خصوصی را در صنعت زعفران بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد.
او در جلسهای که به دعوت صندوق توسعهی صادرات زعفران ایران با تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کالا تشکیل شده بود، بر لزوم رشد صنعت بستهبندی در ایران تاکید کرد و گفت: «امروز زعفران ایران با نام اسپانیا در ژاپن مصرف میشود و کیفیت بالای کالای تولیدی ایران به نام اسپانیا تمام میشود.»
دبیر دوم اقتصادی و بازرگانی سفارت ژاپن با اشاره به تحقیقات پزشکی صورت گرفته بر روی خواص دارویی زعفران گفت: «مصرف ماهانه سه گرم زعفران برای سلامتی انسان مفیدست که اگر 10 تا 12 درصد جمعیت ژاپن را به این اعتقاد برسانیم، بازاری 360 تنی در ژاپن پذیرای زعفران ایران است.»
او سرمایهگذاری در زمینهی بستهبندی زعفران در ایران را به دلیل کم ثباتی برخی قوانین و شرایط، میسر ندانست و افزود: «ترجیح میدهیم در جهت گسترش صادرات به طرف ژاپنی واردکننده، یارانه دهیم و برای مشارکت در نمایشگاهها یاری و یا امکان سرمایهگذاری در ژاپن را برای فرآوری و بستهبندی زعفران فراهم کنیم.»
هیدتوشی ایزوا بستهبندی در ژاپن را از دیگر راههای کاهش قیمت تمام شده و از جمله حمل و نقل خواند و ادامه داد: «این کار میتواند موجبات گسترش صادرات را فراهم آورد و راهحل مناسبی برای هزینهی چند برابری بستهبندی زعفران در برابر وزن خالص این کالاست.»
دبیر دوم اقتصاد و بازرگانی سفارت ژاپن بسته بندی های یک و یک و نیم گرمی و درج خواص داروی این ماده غذایی بر روی بستهبندی را موجب افزایش فروش و صادرات آن خواند و گفت: «در حال حاضر هر گرم زعفران در ژاپن 15 دلار به فروش میرسد.»
او با اشاره به سایت جترو و بازار بزرگ ژاپن برای زعفران، استفاده از این سایت را برای کاهش هزینههای بازاریابی و استفاده از واحدهای بستهبندی ژاپنی مفید اعلام کرد و افزود: «هم اکنون در ژاپن فقط برای یک غذای مخصوص اسپانیایی که طرفدار زیادی هم ندارد، از زعفران استفاده میشود، ولی به دنبال معرفی خواص دارویی آن و قرار دادن این کالا در سبد غذایی هر خانواده هستیم.»
ایزاوا با اشاره به رطوبت هوا در ژاپن بر لزوم توجه به این امر در بستهبندیها تاکید کرد و ادامه داد: «مردم ژاپن بیشتر به رنگهای لطیف و بستهبندیهای شکیل گرایش دارند.»
برگرفته از
http://foodna.com/2509.html
No comments:
Post a Comment